onsdag 29 september 2010

Vill lära mig massor!

Idag har jag varit i Västerås på Mälardalens högskola på en kickoff för Vässade 13 saker, en kurs i sociala medier, nyttan med allt google har att erbjuda med mera, med mera. Tror det kan bli mycker matnyttigt och har gett mig sjutton på att genomföra detta! Även om det innebär självstudier på distans - vanligtvis en garanti för att jag ska ge upp snabbare än kvickt. Och många med mig, distansstudier är en typisk avhoppargrej. Motivationen tycks försvinna som en löning när man blir lämnad på egen hand. Men nu är jag motiverad till tusen!

Dagen avslutades med testkörning i Adobe Connect. Lite festligt med 20 bibliotekarier som sitter o ropar hallå till varandra samtidigt som man ser varandra i en webbkamera och hör varandra i hörlurarna!

Anna-Stina från Regionbibliotek Stockholm höll i en genomgång som var mycket inspirerande! Hon driver den alldeles utmärkta bloggen Bibliobuster. Nu är det bara några timmars sömn, sen kan jag åka till jobbet och kolla in kursmaterial!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar